app til smartphone

Handelskole elever skal til at bruge mobiltelefonen

Det kan godt være, at det lyder lidt mærkeligt. Man er jo ellers vant til, at elever på skoler på ingen måde, må bruge deres mobiltelefon, og hvis man må, er det bestemt ikke velset. Ikke desto mindre er det nu en realitet for mange elever på handelsskolerne rundt omkring i det ganske land. Med en ny udvikling af App kan deres skole dag nemlig blive meget lettere.

Hvilken APP er det?

Det er en APP, som kommer fra det system langt de fleste ungdomsuddannelser bruger Lectio, som er kommet op med noget smart. De vil nemlig med en helt ny app gøre det muligt for elever både at følge med i deres skema og afleveringer, men også tage notater til undervisningen. Derudover vil der være forskellige nyttige formler, til dem som har matematik og regning.

Det kan lyde rigtig smart, men der er også mange eksperter, som er kritiske. Det store fokus på unge og deres mobiltelefon vaner, kommer ikke for sjov og derfor mener eksperterne, at det er urealistisk, at de kan holde sig fra at lave andre ting på deres iPhones, end blot at tage notater. Det er der flere skolelærer, som er enige i.

“Det store problem kommer til at blive, at vi reelt set ikke kan sige, at de skal ligge deres telefon væk. Vi har nemlig ikke rigtigt et endegyldigt argument for, at de skal tage deres mobiler væk. Det kunne jo være, at de rent faktisk tog notater.”

Der er naturligvis elever, som sagtens vil kunne finde ud af dette, og så er der dem, som ikke kan. Man kan naturligvis ikke forskelsbehandle mennesker, og det er blandt andet en af de problematikker, som APPen kan medføre.

Hvilken telefon skal man have, for at kunne bruge APPen?

Man skal ikke som sådan have en bestemt telefon model. Det er dog oplagt at have den nyeste smartphone på markedet, da det giver en langt bedre bruger oplevelse med telefonen. Desuden er du sikker på, at du kan benytte dig af alle de forskellige features, som appen tilbyder.

Hvis du ikke har en smartphone, kunne de være relevant for dig, at finde billige iPhone X priser via iPhonexpriser.dk. Med en iPhone X vil du nemlig med 100% sikkerhed kunne få en masse god information ud af den app, som Lectio har lavet. Desuden kan man også dele billeder og andre dokumenter via appen, og derfor kræver det en relativt ny smartphone, for at kunne gøre dette.

Afslutning

Det kommer til at være en gratis APP, som alle elever vil kunne bruge. Når man har hentet appen, skal man blot forbinde sig til den skole, som man går på. Herefter er den sådan set klar til brug, og som sagt skal man bare have en mobiltelefon, som kan forbinde sig med applikationen.

Held og lykke med dit studie og brugen af den nye app.